Penicillin...& trött

Jadu vilken vecka det har varit! Jisses...
Blev förkyld i lördags, har varit sängliggandes sedan söndagen och i måndags fick jag sådan huvudvärk att jag inte allsk kunde resa mig utan att det svartnade för ögonen o de kändes som jag skulle kräkas..
Igår ringde jag till VC o ville ha läkartid för vi misstänkte bihåleinflammation, men nej jag fick inte träffa läkare, utan de skrev ut Rinicort, och Rinexin till mig, o sedan handlade mamma även hem Sinova o sen nån hemsk nässkölj..
Det hjälpte och huvudvärken började släppa, vilket var så otroligt skönt.
Jag blev så glad!
Började till och med diskutera om jag skulle kunna gå till skolan på fredag eftersom jag varit borta hela veckan..
La mig med gott humör igår kväll o tänkte att äntligen får jag sova ut (har inte sovit ordentligt sen natten mellan tors&fre förra veckan).
Vaknar runt 1 med en sån fruktansvärd smärta i örat, att jag började gråta, går in till mamma o pappa o försöker förklara att mitt öra håller på att gå sönder o jag vet inte var jag ska ta vägen..
Pappa kollar om det finns något där inne, men nej så han bäddar ner mig o säger att vi ska åka in till akuten på morgonen.
Jag försöker sova, men det går inte! Har aldrig haft så ont!!
Halv 4 ramlar jag in hos mamma o pappa IGEN helt hysterisk o jag vet inte vad jag ska göra, de ger mig två voltaren försöker me nån vitlöksklyfta o mams pressar apelsiner o ger mig juice.
Bäddar ner mig o säger åt mig att försöka slappna av. Men jag kunde inte...

Alltså har jag inte sovit något alls inatt, ringde till VC på morgonen och fick en läkartid 1050. Pappa följde med eftersom jag har varit så groggy. Det visade sig vara kraftig öroninflammation o jag fick penicillin på en gång o beodrades ta 2 alvedon 3-4 ggr om dagen för att minska smärtan, eftersom det kan ta ett dygn för penicillinet att verka,,,
Åkte hem o sen sov jag i flera flera timmar, så skönt!

Nu har jag varit vaken några timmar för att maximera min sömn till natten.
Ska gå o göra mig redo för natten nu.
Ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0